Kosttillskott: vad de är, vad de är för och hur man använder

Kosttillskott är kemikalier som produceras speciellt för att komplettera mat. De kan bestå av alla vitaminer och mineraler och så är kända som multivitaminer eller kan innehålla endast vissa ämnen, som förekommer i fallet med kreatin och Spirulina, som indikeras speciellt för dem som utövar någon typ av fysisk aktivitet.

Vad är kosttillskott för

Kosttillskott tjänar till att komplettera hälsosam kost och inte som ersättning och de bör användas under indikationer på en läkare eller nutritionist. Det finns kosttillskott som innehåller alla nödvändiga dagliga näringsämnen (polyvitamin och mineraler), såsom Centrum och en om dagen, och det finns de tillskott som innehåller en mycket större mängd protein, kolhydrater eller andra komponenter.

De typer av kosttillskott som finns är:

Högt kaloriinnehåll kosttillskott som du kan köpa på Snorbilligt: att få fett Protein kosttillskott: att få muskelmassa Thermogenic kosttillskott: för bantning Antioxidant kosttillskott mot åldrande Hormonalt kosttillskott: regularisera hormonsystemet

Se vad som kan hända om du tar mediciner eller kosttillskott utan vägledning från en sjukvårdspersonal.
Hur man använder kosttillskott

Att ta kosttillskott utan hälsorisk är det bara viktigt att ta tillägget som indikeras av läkaren eller nutritionisten med respekt för den typ och dos som rekommenderas av den professionella eftersom överskottet av vitaminer eller andra ämnen också kan skada lever och njurar, vilket orsakar förgiftning och till och med cancer.

När tillägget indikeras av en korrekt certifierad hälso-och sjukvårdspersonal är det säkert att användas av den person för vilken den är avsedd och för att säkerställa dess effektivitet är det viktigt att följa medicinska rekommendationer om dos och tid som ska intas.
Kosttillskott för viktminskning

Kosttillskott för bantning är termogena, eftersom de ökar basal metabolism och bidrar till fettavlägsnande. Några exempel är: vassleprotein, CLA, koffein, L – karnitin, omega 3. Även om de är effektiva i bantningsprocessen, utesluter dessa tillskott inte behovet av att följa en kaloridiet och utföra fysisk aktivitet, vilket bara är ett sätt att uppnå bättre resultat snabbare.
AMINOSYROR från Snorbilligt för att få muskelmassa

Kosttillskott för muskelmassa bör endast användas av dem som utövar fysisk aktivitet regelbundet. De, när de används korrekt, kan bidra till att öka muskelmassan, eftersom de innehåller de” tegelstenar ” som bildar musklerna.

Några exempel på kosttillskott för muskelmassa är: m-Drol, extreme, Mega Mass, Whey protein, Linolen och L-karnitin.
Naturliga kosttillskott

Naturliga kosttillskott är bättre än syntetiska, eftersom de inte skadar kroppen, men trots detta bör de också endast användas under ledning av läkare eller nutritionist.

Några exempel på naturliga kosttillskott för att gå ner i vikt är: cayennepeppar, acai och Afrikansk Mango, från det internationella varumärket Biovea.

Här är några exempel på kosttillskott som kan göras hemma:

Hemlagad tillägg för att få muskelmassa Naturliga kosttillskott för bantning Naturliga vitamintillskott för gravida kvinnor.